Stel uw vraag aan PVO
Chat Button

Brabant Onder de Radar wint publieksprijs Galjaardprijs 2022

Volgens het publiek is Brabant Onder de Radar het beste initiatief op het gebied van publieke communicatie in 2022. Tijdens Pubcom 2022 – het jaarlijkse congres voor communicatieprofessionals in het publieke domein – werd na weken stemmen de uitslag bekendgemaakt.

Inkijk in de Brabantse onderwereld

Brabant Onder de Radar werd gemaakt om burgers een inkijkje te geven in de Brabantse onderwereld. Dat leverde niet alleen interessante televisie op, maar ook een vergroot bewustzijn onder Brabanders over de problematiek waar hun provincie door wordt geplaagd. In zeven afleveringen over onder andere hennepkweek, de productie van synthetische drugs en witwassen leerden kijkers hoe die Brabantse onderwereld functioneert. Met haar journalistieke, waarheidsgetrouwe inslag bood Brabant Onder de Radar bovendien tegenwicht aan het geromantiseerde beeld van georganiseerde misdaad waar we op televisie vaak mee worden geconfronteerd. 

Innige samenwerking

Aan het succes van Brabant Onder de Radar ligt een innige samenwerking ten grondslag. Naast Omroep Brabant, de provincie Noord-Brabant en het PVO Brabant-Zeeland waren er nog tal van andere partijen betrokken bij de totstandkoming van dit programma. De politie, de douane en het Openbaar Ministerie leverden een bijdrage, maar ook het bedrijfsleven hielp mee. Zo was Fujifilm een partner, net als Logistic Center Hazeldonk-Meer. Op het gebied van kennis en expertise was de Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland een sleutelspeler en liet Avans Hogescholen zien dat ook het onderwijs een belangrijke (kennis)partner is in de strijd tegen ondermijning.

Terugkijken

Heb je Brabant Onder de Radar gemist? Gelukkig kun je het eerste seizoen hier terugkijken. 

Ga naar de inhoud